Veelgestelde vragen

Algemene vragen

Welke vormen van geheugenproblemen hebben mensen die wonen bij Compartijn?

Bij Compartijn wonen, naast mensen met somatische klachten waardoor zij 24 uur per dag zorg nodig hebben, mensen met een vorm van dementie, zoals Alzheimer of vasculaire dementie. Aangeboren geheugenproblemen of veroorzaakt door een trauma komen weinig voor, omdat dit een andere zorgbehoefte vraagt dan die wij bieden. Om bij Compartijn te kunnen wonen is in ieder geval een CIZ-indicatie 4, 5 of 6 noodzakelijk.

Waar vind ik ervaringen van anderen?

Op Zorgkaart Nederland leest u welke ervaringen anderen hebben met Compartijn. Wij brengen u ook graag in contact met familieleden en verwanten van onze huidige of voormalige bewoners, zij vertellen u graag over de ervaringen die zij hebben.

Welke activiteiten doen mensen bij Compartijn?

Bewoners bij Compartijn doen wat zij gewend waren te doen thuis. Een dag kan natuurlijk bestaan uit allerlei dagelijkse bezigheden als de was vouwen, koken of boodschappen doen. Maar ook veel mensen tekenen, schilderen, bewegen (eventueel met ondersteuning van de bewegingstherapeut), puzzelen of breien bij ons. Alles mag en alles kan. Kom gerust eens kijken of meedoen.

U kunt ook op Facebook en Instagram bekijken welke activiteiten regelmatig ondernomen worden om een indruk te krijgen.

Voldoen jullie aan de AVG?

Ja, dat doet Compartijn en ook al haar partners. Lees er meer over in onze Privacyverklaring.

Hoe kan ik geld doneren voor een bepaald doel?

U kunt altijd doneren aan Compartijn, waarbij u een specifiek doel kan aangeven. Elk woonhuis heeft nog wensen die niet uit de Wlz of andere gelden betaald kunnen worden.

Waar kan ik een folder aanvragen?

U kunt een informatie of een folder aanvragen bij de leidinggevende van het woonhuis. Wilt u voor meerdere huizen folders aanvragen? Dat kan natuurlijk ook. Stuur dan een mailtje met de gewenste hoeveelheid en de woonhuizen naar communicatie@compartijn.nl.

Bij wie kan ik terecht voor een rondleiding?

U kunt altijd bij leidinggevenden terecht voor een rondleiding. Zij maken graag een afspraak met u en bespreken met u en uw familie of verwanten de belangrijkste wensen en mogelijkheden voor wonen bij Compartijn.

Hoe dien ik een klacht in?

Klachten of verbeteringen kunt u het beste bespreken met de leidinggevende van het woonhuis. Zij kunnen de situatie meteen met u bespreken. Komt u er samen niet uit? Dan kunt u klachten altijd indienen volgens onze klachtenprocedure.

Zoek op trefwoord...